Spontan skyltsöndag 2

20150403_182242_resizedSpankulerade omkring i Gamla Stan i Borgå nån gång i vårvintras, tittade lite högre uppåt och såg detta fönster. Inte någon skylt nuförtiden, fönstret fanns på ett vanligt äldre bostadshus.

Varifrån kommer glaset? Har det funnits inne i en butik, har det varit ”mjölkskåpsdörr? Eller har glaset visat den förbivandrande att i det här huset eller i den här ”kiosken” finns mjölkvaror till salu?

Hursomhelst är det roligt att de nutida invånarna i huset bevarat glaset och placerat det så att den som går längs gatan kan se det. Om man tittar lite uppåt, förstås. Jag har gått där ett antal gånger, kört förbi med bil ännu fler, men uppmärksammade det först när jag en dag i lugn och ro strosade gata upp och gata ner.

Jag tog bilden med telefonen, glömde bort den. Bäst som det var meddelade den lilla apparaten att det börjar bli fullt. Nu har jag ‘bara’ 470 bilder kvar i telefonen. De är så bra att ha med sig och visa, om någon är intresserad…

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Carita Liljendahl
    Nov 15, 2015 @ 10:51:26

    Kul att du skyltar!
    Jag drömde i natt att jag hade varit på en utlandsresa och inte kommit ihåg att fotografera en enda skylt eller ett enda fönster… puuuuh, tur att det bara var en dröm 🙂

    Gilla

Bloggstatistik

  • 15,572 hits

Flagcounter

Flag CounterFlag Counter
att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Parasta lähteä nyt

Matkoja lähelle ja kauas

Lena i Wales

Bloggen om vad som händer här i Wales och vad man pratar om just nu, men också fakta om landet och hur det är att leva här. lenadyche(at)gmail.com

Livet efter 70

Ordbruk och bokstavsskötsel med varierande salladsingredienser.

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA....

Ordbruk och bokstavsskötsel med varierande salladsingredienser.

Debutsky's Blog - Inne i huvudet på en författare

Ironi blandas med egensinnig humor. Ibland kan inläggen ta ett och annat allvarligt galoppsteg.

