Förlåt, jag hade fel, men…

… jag är så glad! Nu har jag skrivit tjugo inlägg i den här bloggen, och på söndag kväll 29 mars klev den här sidan upp till över 1000 visningar! Nu när jag sitter och knackar ner mitt tjugoförsta inlägg sitter jag bara och är överväldigad. Jag vet att många läser ett inlägg flera gånger, både med avsikt och utan, så gör jag ju också när jag läser bloggar. Jag vill ju kolla om min kommentar har godkänts, om andra kommenterat – och om min kommentar har kommenterats… Men ändå! Jag började på Runebergsdagen, 5 februari. Tack, läsare. Kommentera gärna!

Felet, ja. Den idébalkong på trädgårdsmässan i Stockholm som jag publicerade i mitt senaste inlägg heter ”Brodera mera”. Här kommer nu OrdOdlarens favorit vad gäller namnet. Nu är det rätt. SPAlkong med NJUTsikt. Var så god och betrakta!

SAMSUNG CSC

Varannan vatten… Här gäller samma princip som vid groddodling i flera lager, fyll på vatten överst, låt det sippra ner. Kräver lite pyssel och en hel del tomflaskor. Kan bli en snygg inredningsdetalj på en balkong, man behöver inte ha så många linjer i bredd, och färgen och grödorna kan varieras.

SAMSUNG CSC

Blommor i överflöd… Den glada danska killen har vi köpt julrosor av flera gånger, och dessa helleborus trivs hos oss. En del sprider sig i gräsmattan, andra ger upp, i år var det dags att inhandla några för att ”täppa till hålen” i rabatten. Fem olika färger och fasoner. Tyvärr syns inte variationen så bra på den här bilden, med en ”prylförsäljare” framför. Och så blev det lite icke-vita vitsippor också…

SAMSUNG CSC

”Pelargonfönstret” är en liten ”butik” vi alltid måste besöka. Där finns alltid något nytt och spännande i skottväg (roligare ord än stickling), nya och gamla pelargoner och fuchsior. Där blir det också mycket prat – en av dem som jobbar där har studier i finska som hobby… Vi fick också en liten planta, den har namnsdag 19 april i Finland, 20 augusti i Sverige. Fotograferar när den blommar, kommer att sköta den väl. Enligt officiell stavning uttalas namnet på tyska..

SAMSUNG CSC

Och vatten… och hängande trädgårdar… Vatten har/behöver vi alla, och varför inte göra något vackert och kurvande och porlande av det, om man har möjlighet. Biodynamiska föreningen har fler kurvor och ”kluckor” och krusiduller på sina, för effektiv vattenrengörning. Men redan de här vore något!

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

I sommar skall jag försöka komma ihåg att också själv hänga i hängmattan och i hängstolen under icke nyvattnade hängande blomsteramplar!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Carita Liljendahl
    Mar 31, 2015 @ 11:39:47

    Så roligt med många bilder från mässan!
    Angående statistiken tror jag att det inte blir fler visningar om en och samma person går in på sajten, åtminstone inte om personen gör det flera gånger på en och samma dag. Man kan nog ganska långt lita på att den stämmer, och att man själv är inne ofta på sin egen sida räknas inte alls. Vilket också är både rätt och bra.
    Din blogg har många visningar för att den är läsvärd! Fortsätt i samma stil.

    Gilla

  2. Ingrid
    Mar 31, 2015 @ 14:24:02

    Jag måste komma ihåg att fråga sonen hur han tyckte att det var på trädgårdsmässan. Det verkar som om du har hittat en hel del trevligt i alla fall.
    Jag hänger på Carina angående statistiken. I alla fall fungerar min så att det räknas ett besök per dygn. Samma person kan alltså gå in hur många gånger som helst under 24 timmar, men det blir ändå bara 1 notering i statistiken.
    Hoppas att ni blir av med snön illa kvickt!
    Kram, Ingrid

    Gilla

    • Märtha
      Mar 31, 2015 @ 15:17:22

      Tack, Ingrid. Jag tycker att statistiken ibland har lite underliga hopp, men egentligen är det inte så viktigt. Den ger en anvisning på att folk läst, och det är ju sporrande. Önskar bara lite mera feedback härifrån och därifrån, men det kommer kanske med tiden. Och trädgårdsmässan är nästan ett ”måste”. Trots att pengarna bara rinner iväg… Det var nu mitt fjärde besök, min mans minst tionde. Slafs slafs, säger det när jag går ut…

      Gilla

Bloggstatistik

  • 18,885 hits

Flagcounter

Flag CounterFlag Counter
att leva sin dröm

En blogg om att följa sitt hjärta och leva sin dröm - här skildrar vi livet på Lindö och utmaningen i att bli självförsörjande på en väglös ö. ❤️

Parasta lähteä nyt

Matkoja lähelle ja kauas

Lena i Wales

Bloggen om vad som händer här i Wales och vad man pratar om just nu, men också fakta om landet och hur det är att leva här. lenadyche(at)gmail.com

Livet efter 70

Ordbruk och bokstavsskötsel med varierande salladsingredienser.

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA....

Ordbruk och bokstavsskötsel med varierande salladsingredienser.

Debutsky's Blog - Inne i huvudet på en författare

Ironi blandas med egensinnig humor. Ibland kan inläggen ta ett och annat allvarligt galoppsteg.

