Sov du lilla…

…än så är det vinter…

20150223_164009_resized

…och stenarna lyser mest!

 

Det börjar komma in rapporter om uppstickande pioner, tulpaner – även från dessa breddgrader. Tack och lov ligger pionerna och rosorna och andra växter ännu ordentligt täckta av snö i den här rabatten. Hoppeligen är även övriga pioner och liknande inbäddade i snön.

Den här rabatten är en av dem man möter när man kör in på vår gård. Den är nyanlagd 2013, så den har inte vuxit ut i sin fulla prakt ännu. Fram till den lilla kurvan är det drygt 15 meter, sen fortsätter det med lika mycket till, både i längd och bredd. Det finns att börja krafsa i, hoppas att det dröjer veckor ännu. Solen ligger bra till här, både morgon och kväll, så jag hoppas verkligen att snön skyddar en tid ännu.

Vi får se. Det är bara att ta emot det väder som det bjuds på, och göra bästa möjliga av det. Det blir fler bilder från den här rabatten så småningom. Ännu kryper jag inte omkring här och småsvär åt ogräs och pratar vackert med speciellt en speciell ung pion, men den tiden kommer. Enligt dagboken höll jag på här i mitten av april förra året. Vill helst inte börja så mycket tidigare i år…

 

Bild

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Nancy Lökfors
    Feb 24, 2015 @ 09:23:16

    Nej lite vill vi väl alla vänta på krafsandet i rabatterna. Trots plusgrader i över en veckas tid gissar jag att snön fortfarande ligger kvar i mina rabatter också. Vid stugan, där det senast jag tittade till den blev en titt från bilfönstret. Hård skarsnö så jag hade fått skaffa en ordentlig snöspade av metall för att komma fram till porten och skotta undan snö så jag hade fått upp den. Nej, bor man i höghus ska man slippa snöskottande.
    Men visst lockar det att ta sig en extra titt vid fjärrvärmeröret där de första tussilagorna brukar dyka upp.

    Gilla

Bloggstatistik

  • 15,572 hits

Flagcounter

Flag CounterFlag Counter
att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Parasta lähteä nyt

Matkoja lähelle ja kauas

Lena i Wales

Bloggen om vad som händer här i Wales och vad man pratar om just nu, men också fakta om landet och hur det är att leva här. lenadyche(at)gmail.com

Livet efter 70

Ordbruk och bokstavsskötsel med varierande salladsingredienser.

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA....

Ordbruk och bokstavsskötsel med varierande salladsingredienser.

Debutsky's Blog - Inne i huvudet på en författare

Ironi blandas med egensinnig humor. Ibland kan inläggen ta ett och annat allvarligt galoppsteg.

